Vilken morgon! Kola överallt!!

Ja vilken morgon det har varit.
Jag, mamma och Elisabeth bestämde att vi ska fira pappas födelsedag (som egentligen är till helgen) idag eftersom jag är hemma nu. Så vi skulle baka tårta nu när dom är på jobbet. Men vi ville inte göra den vanliga som vi brukar ha utan tänkte ta kolafyllning. Snabbt kom vi på att grädden inte skulle räcka så jag fick cykla i vräkande regn till affären som var stängd!! Öppnade inte förrän 10 men macken var öppen och dom hade ingen grädde så jag frågade och dom letade i personalrummet och överallt och hittade en förpackning som gick ut igår så jag chansade och tog den. Sedan var det att fortsätta med kolan och provsmaka den, vi tyckte det skulle vara gott att blanda med hasselnötter så då fick vi hacka hasselnötter som flög åt alla håll! Våran hemmagjorda tårtbotten blev bara i ett lager så vi fick göra en till och ja...nu är jag helt slut. Hoppas att mina chockladbokstäver och hjärtan har svalnat och stelnat när jag kommer ner!!

Lovar att ta en bild på detta (misslyckade?) konstverk.




Bara för att jag är bäst i köket
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


NIKKI

hehe oj ;) fullt upp :D grattis till din pappa :) tårtan låter smarrig :D mums

2008-08-26 | 11:27:10
http://niczue.blogg.se/
NIKKI

Okeej :) ja du passar i kort hår :) Vad har du köpt till papsen då ?

2008-08-26 | 11:33:06
http://niczue.blogg.se/
NIKKI

ja just det det skulle ni ju :) du lär hitta något dÄr :)

2008-08-26 | 11:55:47
http://niczue.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!