go Astrid it's your birthday we gonna party like it's your birthday!

Nu kan ni alla pusta ut! Jag kommer inte hoppa av! Hade lektion idag och den gick bra, jag var till och med bestämd :P i alla fall med mina mått mätt (måttet är rågat hahahaha)...
Hade gjort Astrid Lindgren meningar typ: "Pippi sover med fötterna på huvudkudden" och "Lisabeth petar in en ärta i näsan"... Alltså en person, en händelse och ett ställe. Sedan klippte jag isär alla meningar och de fick dra en ur varje hög och fick lite tokiga meningar, det tyckte de var jätteroligt. Ex. "Madicken lär sig cykla i soppskålen". Haha!

Undrar om alla har, eller någon har, en sån handledare som jag? hon är snäll, jättesnäll men när man pratar med henne om uppgiften vi ska skriva och så känns det nästan som en muntlig tenta : O

Min största idol, bredvid farmor skulle ha fyllt 100 år idag det firar vi med ett "hipp hipp... hurra"!!!
"ja må hon leva uti 100 år" :)

på fredag blir det bowling och mat och lite annat skoj i stan med halmstadgänget :) Ska bli roligt! får se om vi ska ha lite pre-party at my place!

Gå nu och se en rolig Astrid film!
Ska återuppta dagens 5 tänkte jag!
Dagens 5 - Astrid Lindgren historier
*Madicken (Love it!)
*Alla vi barn i Bullerbyn
*Bröderna Lejonhjärta
*Pippi Långstrump
*Saltkråkan

image64
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josefine

Vilken rolig bild på Astrid Lindgren! Kul att hon faktiskt behöll barnasinnet hela livet ut :) Det är nog inte många författare som skulle kunna ställa upp på barnsliga bilder. Föreställ dig att Jan Guillou (stavade jag ens rätt??) räcker ut tungan på bild :)

2007-11-14 | 21:33:27
jenny

hahahaha nej det kan jag inte tänka mig!

2007-11-14 | 22:03:39
http://yeahnysliv.blogg.se
elisabeth

we gonna party like its youre birthday :) haha. Ja, hon e bra hon...mest bäst va ju ändå nu är måttet rågat...

2007-11-15 | 14:11:44




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!