Gå in i dimman

Jag vet att jag har börjat sacka lite. dagens 5 glöms bort.Lämnas i skymundan. Det finns någonstans i dimman. Men jag hittar det inte.Kanske inte vill hitta det. kanske vill glömma det. För att slippa anstränga min hjärna i onödan.För att det är jobbigt att hitta på just fem. Inte fyra och inte sex. Fem. Bara FEM.

Jag sover konstigt också.Somnar sent.Vaknar tidigare än nyhetsmorgon.Sedan går jag trött resten av dagen.Men man kan inte tvinga sig själv att somna om. Det går inte. Det har aldrig gått.Jag har provat.

Snart kommer Elisabeth.11:45 till Österskans.Jag borde städa.Jag borde duscha.Jag borde göra mycket.Jag borde diska.Jag borde hämta madrassen på vinden.Jag borde så mycket att jag blir mörkrädd.Men jag är trött.Jag borde så mycket.Att jag går in i dimman.Och hittar det försvunna dagens 5.De fanns i min grammatikbok.

Dagens 5 - ordklasser
*Adjektiv (Hej! Det är väl underbara, tänk om vi inte skulle kunna beskriva saker, hissa dom eller dissa dom!)
*Substantiv (De är dom man kan sätta ihop till nya ord - typ "tim.rapport", "poker.bord" och snö.blandat.regn )
*Prepositioner (försök att prata utan dom, för er som inte vet - på, till, i, vid osv)
*Interjektioner (känsloord och svordomar typ aj! usch! blä! fan! sköna ord :))
*Verb (jaja...kan ju inte inte ha med verb)

flummigt inlägg.jag är flummig. ibland.ofta inte.men idag.kanske imorgon.men inte igår.framförallt inte i övermorgon.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Josefine

Hej gumman!

Har inte varit inne på din blogg på ett tag. Fin layout du har fixat :)

Låter inte bra det där med dina sömnproblem. Kanske du ska testa med att vila mitt på dagen, dock inte nödvändigtvis sova om du redan har sömnproblem. Trust me, man kan lätt fastna i tupplurs träsket ;)

Kram

2007-11-02 | 18:32:22
jenny

jo...det har du rätt i...kanske ska börha med det!

2007-11-03 | 11:08:30
http://yeahnysliv.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!