Är detta verkligen rätt för mig?

Pågrundav  VFU är min hjärna i två veckor framöver förmodligen för överbelastad för att ens tänka på dagens 5. Man glömmer alltid bor,t emellan varje period hur trött man blir efter en dag! Men det är ju i en go klass jag är. En f-1 med 20 elever. Jag känner väl att jag kunnat göra mera, det funkar inte längre med "men jag har ju bara läst i...oooppppsss....snart 2,5 år!!!!" Jag måste börja ta för mig mera där ute!!! Men det är svårt. har börjat fundera om jag verkligen gjorde rätt var där för snart 3 år sedan. kanske skulle ha valt en förskolelärarutbildning istället för denna som är ända från förskolan --> femman! Men för att klara utbildningen måste jag ju självklart också klara skolbiten. okej, nu kanske jag låter som nån som sitter på en stol med armarna i kors och bara klagar på hur tråkigt det är och hur mycket jag skulle vilja vara på förskolan istället. Men så är det inte! Jag är med och planerar och hade en "lektion" idag tillexempel. Det är bara det att det för mig tar ett par dagar innan jag kommer in i det. Det är därför jag vet att jag inte skulle passa som vikarie i skolan. I alla fall inte en springvikarie. Min VFU-handledare pushar på mig vilket ju är bra, i alla fall om man jämför med Idas .

Nog om det för guds skull! Är glad att Heidi hittat hit också! Saknar dig och allt vi gjorde, våra tråkiga bussresor (kommer speciellt ihåg en där vi satt och sjöng(tyst!!!) chesslåtarna...grymt kul:)). Nu är du fru Larsson! hahah...kan inte fatta att det är sant! Tror nog du skojar lite med mig fröken utrikeskorrespondent (som du lärde hela klassen stava på "hänga gubbe")

Love you all!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

Jag håller med! snart 2,5 år.. vad gör jag där egentligen?? Känner mig inte som en riktig lärare iaf hahaha.. men de blir väl bättre sedan när man får en egen klass.. eller om man struntar i allt o blir designer! det hade vart kul!

2007-11-07 | 17:53:01
http://smastadsflikka.blogg.se
jenny

hahaa ja strunta i allt och bli designer den va bra!allt än lärare känns rätt just nu! varför inte telefonförsäljare eller bilmekaniker?

2007-11-07 | 19:29:50
http://yeahnysliv.blogg.se
Heidi*Da*Star

Hej snuttan!
Kan du tänka dig att jag börjar fatta detta med att blogga nu... www.livetenligtheidi.blogg.se är min adress.

Saknar oxå allt tok vi hade för oss! Kanske jag kunde få tummen ur röva å komma ner och hälsa på dig någon helg... Vore så kul!!!! Chesskonsert så grannarna börjar klaga... Fis-party under täcket... KRAM

2007-11-07 | 19:30:47
ida

ja!! jag ka satsa på bilmekaniker.. eller varför inte Ida och Jennys bilpimparstudio.. haha.. så kan vi göra sveriges bilar lite mer blingade!! haha

2007-11-07 | 20:42:05
http://smastadsflikka.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!