Wonderful Halmstad

Tillbaka i Halmstad...och vilket halmstad sen! På hösten och vintern kan jag ibland tvivla på varför jag flyttade hit, blåst som mer liknar storm varenda dag och regnet som inte är sent att göra stormen sällskap - en allmänt ganska trist vinterstad...Men så kommer våren och hela stan blommar upp - ut kommer alla människor, värmen är varmare än vad den någonsin blir i lilla edet vid samma temperatur (pga. havet) men bäst av allt är nog den underbara utsmyckningen av stan, längs vägarna har blommor i alla färger planterats och lagom till påsk kan man överallt istan se fjädrar pryda träden... Det är så enkelt, men det gör så mycket för hur man uppfattar staden - här känns det verkligen som man bryr sig om hur det ser ut!

Var i stan idag...jag vet klockan är bara kvart över 11 men jag hade tid hos ungdomsmottagningen halv 9...Anledningen var att jag skulle kolla mitt blodtryck som var för högt förra gången för att få "vanliga" p-piller...inte för högt för min hälsa men för högt för att få det...även idag var det lite högt, dock lägre än förra gången. Jag pratade med mamma och vi kom fram till att det var konstigt att jag har högt blodtryck eftersom jag tränar mycket och lever relativt sunt, men att det kanske kunde vara ärftligt och hem går jag för att titta upp detta på internet - efter en googling står det mycket riktigt att orsaken kan vara "ärftliga anlag"...så då är det uträtt...

Nej här inne kan man inte sitta när solen steker (okej...jag vet att jag överdriver lite...men det är faktiskt 28,6 grader utanför mitt fönster i solen!) Så jag ska ge mig ut!

Ha det bra
Kramar från soliga halmstad  
image9
I verkligheten syns blommorna mycket mer!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Matilda

bor du i studentlägenheterna vid nyhem typ?

2007-03-28 | 14:27:07
http://ombytlig.blogg.se
Stina

Åh vad härligt det låter, här uppe i Luleå är det ca 10+ men fortfarande lite snö kvar! Vill också ha grönt :)

2007-03-28 | 22:50:59
http://pearlsoflight.blogg.se
Stina

Åh vad härligt det låter, här uppe i Luleå är det ca 10+ men fortfarande lite snö kvar! Vill också ha grönt :)

2007-03-28 | 22:58:10
http://pearlsoflight.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!