Hur mycket pengar kostar våra påsar egentligen??

image2

Tänkte när jag vaknade imorse att jag skulle ta en promenad med min kamera och ta lite fina "tidiga vårbilder"...men det kan man väl glömma! Moln så långt ögat når! men jag håller tummarna på att vi kan få lite sol idag igen...det verkar inte som vädergudarna läste gårdagens inlägg...eller så gjorde dom det men det bryr sig inte om vad jag vill ha! Kan vara så också...men jag vill inte tro det...

I alla fall så började jag dagen men att ta en promenad till hemköp, då jag upptäckte att där inte fanns någon frukost till mig hemma...40 kronor tog jag med...tänkte det räcker väl...köpte 5 frallor för 10 kr (åt inte upp alla idag dock=)), rökt skinka och juice för min snabba huvudräkning kom fram till att mjölken var för dyr och eftersom jag sparade in några kronor på juicen lyxade jag till det med en plastkasse också...varpå kassörskan säger
 "då blir det 40,50 "   NEEEJ! va pinsamt detta blev då...jag var ensam i kön men det var ändå pinsamt....
"okej....då får jag strunta i påsen..."
Att det var en av de sura kassörskorna gjorde ju inte saken bättre tänkte jag men...det var då det hände, den sura kassörskan blev den snälla kassörskarn
"Nej...men det gör ingenting...ta den du!"
Tack hemköp för det! I och för sig är det väl inte mer än rätt då en plastpåse för 1, 50 är rena rånet! tänk hur mycket jag lägger ner på plastpåsar varje år (när jag inte är så duktig och återanvänder dom)...säg 1, 50 / påse ibland tar jag en men ofta tar jag två vilket gör ca. 4 - 5 påsar/ veckan om man då ser det som i snitt 4, 5 påsar/veckan blir det 6, 75 kr/ vecka vilket innebär 27 kr/månaden och hela 324 kr/år....okej...jag kanske hade förväntat mig en högre summa till slut! Men ändå 324 kr om året på plastpåsar....det är en hel del!

Har färgat håret idag också...så nu är det inte platt längre och utväxten är som bortblåst (nästan)...saknar mina slingor men det får duga för nu... Jag lägger in en bild så snart jag har batterier i min kamera!

Nu blir det promenad sedan mat och sedan träning och sedan....jaja jag får väl plugga lite också då då!

Ha Det Bra!
Kramar från Jenny a.k.a yeahny
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!