Mörknet tätnar i advent och vårt andra ljus blir tänt

Vinden susar i advent
och vårt första ljus blir tänt.
Barn som har det svårt i världen,
Gud bevare dem på färden.


Mörkret tätnar i advent
och vårt andra ljus blir tänt.
Gud bevare dem som gråter.
Låt dem le och leka åter.



Kölden biter i advent
och vårt tredje ljus blir tänt.
Gud bevare alla frusna,
ge dem värme, låt det ljusna


Julen nalkas i advent,
och vårt fjärde ljus blir tänt.
På Guds lille son vi tänker,
när de fyra ljusen blänker..



Ja du Ida, det var den jag försökte få fram igår när jag fick hjärnsläpp :P Jag och Ida hade andra adventsmys igår med glögg och allt...vet att det är advent idag men vadå då?? Måste man alltid vara så traditionell : ) Sedan gick vi, eller cyklade vi till stan och såg American Gangster på bio...! Den var bra! inte alls en sån film jag brukar se på film, men som sagt: varför måste man alltid vara så traditionell : D (Säger jag som älskar traditioner, speciellt i juletider!)

Tentan igår var superkrånglig...tyckte jag kunde det mesta men så kommer man dit och tycker att det kan vara precis vad som helst! Men men...godkänt ska det väl vara i alla fall!

Nina hade mailat bilder på sin lilla bebis...gud så söt! Jag måste verkligen ta mig tid när jag är hemma hos mamma och pappa och hälsa på dom :)

Nu ska jag till ICA och köpa nånting...vet inte vad, men jag fick behov av att köpa nånting! Ha det bra!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

haha.. ja den e fin... jag tänkte på en annan, men denna är ju jättefin med!!
kram på dig bruden!

2007-12-09 | 21:29:00
http://smastadsflikka.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!