Tankar om att flytta




Mitt favoritställe i Stockholm, Dalarö

Om mindre än 2 månader kommer jag bo i en ny stad igen...Det ska bli spännande. Min nya arbetsplats verkar väldigt bra, cheferna var trevliga. Staden Örebro verkar fin, mysig, jag älskar ju vatten och det finns ju där ;) Hatar dialekten men de få gångerna jag varit i Örebro har jag inte träffat någon som pratar sådär ;D

Jag tror det löser sig med boende, det gör det alltid, på ett eller annat sätt. Jag vill hellre få tag på en hyresrätt än behöva akutköpa en lägenhet. Men måste man så måste man. Men hellre en hyresrätt i ett sämre område till att börja med för att lära känna stan och vart vi vill bo.

Det kommer vara så skönt att inte ha en timmes pendlingsavstånd till jobbet. Det är 2 timmar om dagen nu, eller 10 i veckan om ni så vill som går åt att bara åka (eller cykla)... Den tiden kan man göra något vettigt av! Kanske gå en fotokurs! Eller börja träna Zumba...

Jag hoppas jag hittar fina vänner i Örebro. Är glad att jag kommer mycket närmare både min fina syster Elisabeth och min gamla vän Heidi, men synd att lämna de vänner jag skaffat här i Stocholm.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!