Dansen som uttryck!

Min avdelning på jobbet är med i ett större förskoleprojekt i våran stadsdel som heter dansen som uttryck. Det har varit väldigt roligt och intressant. Men vi skulle behöva lite mer teori som stärker att det vi gör är meningsfullt. Alltså sätta upp på väggen för föräldrar och studiebesök... "Bla bla bla som är danspedagog från New York säger att: " "Enligt den och den är dansen ett sätt att ...." Ja, ni vet! Men jag hinner inte riktigt leta efter det nu så om det finns någon dansare där ute som vill hjälpa mig! Finns det någon känd forskning, några teoretiker osv. kring detta ni kan tipsa mig om?? Kommentera gärna!
Vi vill på något sätt förklara att det inte bara handlar om motorisk och rytmisk träning utan är ett av språken vi använder för att uttrycka oss.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Inte nån som kan nåt om dans.

"Att dansa är som att drömma med fötterna" - okänd.

2010-12-08 | 09:12:38




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!