Ont det gör ont......!!

Ja som sagt så har jag lite ont...ni som inte gick över och läste Idas blogg kanske intet förstår varför...Men jag ska förklara! (Heidi...du bör kanske inte läsa detta stycke (börja vid markeringen) hehe :P)
I måndags var det meningen att jag skulle träna aerobics på kvällen så jag tänkte att lite styrketräning på morgonen inte ´kan skada någon , med betoning på lite för den blev väldigt lugn! Sedan på kvällen så var det ju aerobicen då men det var ändå inte så farligt, klart lite trött var jag!! Ida frågade då om vi skulle testa Box på tisdagen vilket jag visst det kunde tänka mig.
Samma tisdag (alltså igår hehe) började min nya kurs Lek, rörelse, idrott och hälsa (som jag älskar!!) och då trodde jag bara det skulle bli lite lekar men icke sa nicke för det var fullt ös i två timmar med lite dans, bollsporter och lite annat konditionsansträngande :P  Direkt därifrån var det sedan då till Box...och det är den som är boven i dramat...tror jag för Guuuuuuudars skymning vad jobbigt det var! Det var riktigt roligt och kände att det kanske ändå var min grej och Ida var exelent som "sparring-partner" men som sagt det var jobbigt för en redan trött kropp!! Idag då så var det simning med skolan vilket också va dökul men jag säger bara box och simträning med så kort mellanrum gillar inte armar, rygg eller axlarna! och inte min hjärna heller för jag är så trött nu!!! Så nu blir det vila några dagar det säger jag er!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

På tal om den nya kursen då som jag ska läsa en termin så verkar den jätterolig, som ni redan har läst (alla utom Heidi hehe) har vi redan haft lite träning och simning och det kommer vi ha fler gånger och vi ska även åka skridskor ett par gånger och gå på vandring....ja allt möjligt ska vi göra och det känns verkligen kanon att få göra så mycket praktiskt!! Men men, jag ska väl inte bli för exhalterad (heter det så?) för då kommer jag bara bli besviken sedan!!

Nej nu blev detta så långt även om jag gärna hade skrivit mer!!
Förresten om ni undrar varför jag tyckte om min gamla VFU förskola så mycket (nu måste jag byta....) så kolla in detta och ni fattar nog :) Brogårds förskola

Dagens 5 - bra saker med den nya kursen
* Min grupp - inget fel på den gamla men denna är också supergo
* Att få röra på sig på skoltid (förena nytta med nöje säger jag bara)
* Att åka skridskor & simma (kanske hör ihop med den förra men whatever)
* Lärarna verkar väldigt bra (vi har iofs bara gått 2 dagar)
* Att det är så grymt roligt hela tiden (hitills!!)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!