Eurovision Song Constest finalen! Alla bidrag bedömda under lupp : )

Inför finalen i morgon! Mina betyg & kommentarer inför eurovision song contest!
1. Bosnien Herzegovina
Betyg: 2
Ganska fin refräng men annars ett sömnpiller. Jag har bara sett deras video, med ett maffigt framträdande kan den nog plocka några poäng!

2. Spanien
Betyg:3
Ett spanskt pojkband. En G:son låt. Lite latino. Succe? Nja...Hyfsad låt, men inte min favorit!

3.Vitryssland
Betyg: 4
En av mina favoriter sedan första gången jag hörde den! Semifinalens framträdande gjorde mig dock lite besviken. Men med rätt energi och vilja kan den gå RIKTIGT långt! Bra låt, bra artist och bra engelska (vilket man inte är bortskämd med i denna tävlingen).

4. Irland
Betyg: 3
Är ofta väldigt förtjust i Irlands ballader. Kanske eurovision song contest's bästa låt genom tiderna (enligt mig) är just en Irländsk ballad från 2000. Denna känns betydligt mer menlös. Hade kunnat vara jättebra men den kommer aldrig riktigt igång! Det är något som saknas.

5. Finland
Betyg: 4
Stark 4. Absolut en av de bästa låtarna i år och kankse på flera år i tävlingen. Som så många innan mig har sagt är den nog för negativ för att vinna och kanske är inte eurovision rätt forum för låten. Men enligt min personliga smak & tycke är den kanon!

6.Makendonien
Betyg: 4
Om Vitryssland gjorde mig besviken i semifinalen, gjorde denna motsatsen. Bra låt, bra röst och ett starkt framträdandet. Och det lilla "naj na naj na" mitt i låten är genialiskt!

7. Slovenien
Betyg: 1
Pampig start men den operainspirerande sången funkar inte för mig!

8. Ungern
Betyg: 3
Också en positiv överaskning från semifinalen. Mycket nära en 4, men låten är lite för svag och framträdandet lite för anonymt likaså sångerskan. Den skulle behöva nått mer.

9. Litauen
Betyg: 1
Perfekt med en "kisspaus" eller chipspåfyllning några låtar innan det är dags för Sverige. Om Ungern var lite för anonymt är denna helt osynlig!

10. Grekland
Betyg: 3
En till halvsvensk låt. Glad och härlig latinolåt som kan bli en 4 beroende på hur framträdandet ser ut och hur bra han är på att sjunga om han ska dansa som i videon!

11. Georgien
Betyg: 2
Mysko låt, får inget grepp om den. I ena stunden är den jättebra men i andra vill man bara stänga av!

12. Sverige
Betyg:4
En stark 4, som skiljer sig från mina andra 4:or eftersom den är betydligt gladare och mer "trallvänlig", vilket kan ta den långt! Är dock inte helt säker på om låten går hem men vi får hoppas *HEJA SVERIGE*.

13. Frankrike
Betyg: 3
Älskar denna låten! Den är verkligen glad och rolig & allmänt härlig! Tyvärr försvinner lite av charmen när man ser artisterna. Men den kan nog överaska : ) Eller inte! Har vissa likheter med Sverige men är sämre vilket kan missgynna den då den kommer precis efter.

14. Lettland
Betyg: 3
Den är så charmig! Förstår konceptet med hattarna, men varför måste dom ha jeans på sig?? Kan man matcha sämre? Och inte bara jeans, uppvikta dessutom! Men den italienska låten är helt okej!

15. Ryssland
Betyg: 3
Refrängen är bra, men annars är låten ganska medioker. Kan dock bli ett riktigt bra framträdande i morgon vilket gör att de trots allt får en 3.

16. Tyskland
Betyg: 2
Denna mannen får tyskan att låta svängig! All credit för det. Men låten är inte riktigt min melodi. Den sticker dock ut, på grund av musiken och inte pågrund av ett absurt framträdande! Vilket är positivt!

17.Serbien
Betyg: 3
Mångas favorit. En ballad, och jag kan hålla med om att låten i sig är väldigt bra. Men framträdandet är tråkigare än de flesta andras. Kommer förmodligen hamna lite i bakgrunden då nästa bidrag har ett framträdande utan dess like!

18.Ukraina
Betyg: 0
Snälla! Ta bort dom! Hoppas alla tänker en andra gång innan de tänker rösta på denna! Förstår inte hur den kan ha glidit upp som favorit!Här är det liv & glädje i framträdandet i alla fall.

19.Storbrittanien
Betyg:2
Svag tvåa men ändå en tvåa.Är inte lika negativ till denna som många andra. Kanske för att den väcker lite nostalgi från 90-talet då jag ska erkänna att jag gillade Vengaboys, Aqua och Steps! Likheter finns!

20.Rumänien
Betyg: 1
Jag har alltid tänkt att om jag skulle varit med i Eurovision hade jag velat nämna många länder i min låt, som lite publikfrieri, efter att ha hört denna låten är den tanken glömd. Aldrig!

21. Bulgarien
Betyg:0
Snälla, stäng av!

22. Turkiet
Betyg: 3
Shake it up Shekerim I know what your feeling! Medryckande låt! MEN! Den är inte tillräckligt bra, långt ifrån!

23. Aremien
Betyg: 2
Segt, segt. Vet inte om det beror på att det är den 23 låten jag lyssnar på nu, eller om den faktiskt är så tråkig. Det är nog en mix som kommer märkas imorgon kväll...efter 22 andra bidrag.

24.Moldavien
Betyg: 3
Stark trea. Stark låt. Bra startnummer. Bra artist. Men nått gör att det inte blir mer än 3. Kan vara att artisten & låten inte riktigt går ihop. Eller att jag börjar bli trött nu!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!