Jag tränar ju...

...och det har jag glömt att skriva här! Började för ett par  veckor sedan och har varit där flera gånger! Gymmet på eriksdalsbadet är helt outstanding om man jämför mot det "lilla" i Halmstad. här kan jag ju dessutom simma! Det ingår i priset!! Men det är krångligt att boka pass om man vill gruppträna :)
Aja skönt att vara igång igen!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Heidi

Men det är inte skattesänkningar vi vill ha!

Vi vill ha lika välfärd åt alla, och vet att det inte betyder superduperhög välfärd, utan lagom åt alla. Det gäller sjukvård, skola mm. Moderaterna vill, som vanligt, privatisera och låta de rika bli rikare och - lika åt andra hållet - låta de fattiga bli fattigare. Självklart förstår jag att det inte är moderaternas fel att det är hög arbetslöshet, eller att hela världsekonomin är i gungning. Men jag undrar varför det alltid ska sparkas, stampas och spottas på dem som redan ligger. Låt dem som tjänar mest betala mest i skatt. Låt livet bli lättare för dem som inte har så mycket och sluta upp med att öka klyftorna! Samtidigt som skattesänkningarna infördes för låginkomsttagare höjdes avgiften till särskilda a-kassan (har ej exakta siffror nu) och arbetslösa som inte vill vara med i facket utan bara i just den a-kassan (ex Kommunal) får betala mycket mer pengar dit, vilket äter upp en stor del av skattesänkningen. Nej, jag betalar gladeligen mer skatt! Då vet jag att många får det bättre, inklusive jag själv! =)



Puss på dig gumman!

2010-04-17 | 21:12:12
http://livetenligtheidi.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!