Melodifestivalen deltävling 3 - Leksand


På svt.se får man redan nu lyssna 1 minut på kvällens bidrag. Här kommer min 1-minuts recension, bara ljud inget framträdande. Jag kommer kanske ändra mig ikväll! 




1. Velvet - The Queen
Ja, det låter som det är härligt drag i den här låten! Frågan är hur hon visar det på scen? En låt med drag bör ha ett framträdande i samma anda!



2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I got U
Tjoohoo lite internationella tongångar i form av lite....jadu...Regggae! Kan varken säga tummen upp eller tummen ner. Måste se framträdande, allt hänger på framträdandet i detta bidrag. Men jag tycker det är kul med lite annorlunda låtar i schlagern!



3.Molly Sandén - Så vill stjärnorna
Detta låter som en fin Disneylåt på svenska....oj! Vad det inte det hon brukar sjunga? Molly sjunger fint men jag tvivlar på om det fungerar här.



4. EMD - Baby, Goodbye
En stor besvikelse, den går förmodligen vidare ändå, men jag försvänar mig mer av både EMD och en joker, vilka EMD är denna veckan. Låten börjar med lite härliga visslingar men sedan då?
Som en tam version av vilken annan EMD låt som helst.



5. Mikael Rickfors - Du vinner över mig
"Jag ska köpa viiiingar för pengarna!!!", ja likheterna finns där mellan den gamla och nya låten. Försök till svensk rock? Nja...funkar inte för mig. Att dessutom tävla med en låt med det namnet är väl som att ge upp i förskott?



6. Maja Gullstrand- Här för mig själv
Ytterliggare en låt på svenska...för det brukar ju funka så bra (!?!?). Har aldrig varit ett fan av Maja och denna låten får mig att slumra till i soffan och riskerar att missa de sista två bidragen!




7. Sofia - Alla
Jag tänkte skriva, ytterliggare en låt på svenska. Men icke. Mer exotiska tongångar, Grekiska Alla, och av det som jag har hört fungerar det mycket bra för mig. Jag är svag för grekiska och ser fram emot hennes bidrag ikväll!




8. BWO - You´re not alone
BWO är alltid BWO - vilket innebär att det finns kvalitet även i denna låten. Men precis som föregående år känns detta inte som deras bästa låt och förmodligen kommer det komma en låt om ett par månader med BWO och jag kommer tänka "varför ställde dom inte upp med denna istället". Detta är för mycket ballad för mig och det funkar med vissa artister men inte med BWO.


Och som sagt: sidan är under ombyggnad!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Christina

Haha, jo det kan man tro ... :P Vi har inte så stor skillnad på vad vi kallar oss men jag tror iaf. att det heter barnträdgårdslärare sen när man är klar. I alla papper och sånt.. Fast egentligen får jag ju en kandidatexamen i pedagogik inriktning barn om ca. 2 år så.. :)

2009-02-21 | 09:36:56
http://stiini.blogg.se/
Annika

vem kan ta topaz på allvar? och velvet låter som en vevande kvarn.



nej rolinski sjunger bäst.



http://nyheter24.se/noje/melodifestivalen/139955-nyheter24-moter-alexander-bard







»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!