Dreams

För några dagar sedan klippte jag håret....har visst glömt att skriva det här. Drop in för 180 kronor!!! Fattar ni shocken när han som tog betalt sa 180 kronor! Jag är väl van vid 2-300 någonstans!! Så då blev jag glad. I alla fall, jag kanske inte är så nöjd som jag tror? I natt drömde jag nämligen att jag kom till en annan frisör. Efter jobbet så säg att jag kom dit vid sju kanske? Han kunde hjälpa mig direkt, hann knappt fråga innan jag satt i stolen och han började färga. Lite nervöst sa jag "det är inte säkert jag har råd med färgning"... Frånvarande säger han "nä...okej.,..det löser sig". Jag har inget sånt där draperi över mig eller sitter i en frisörstol, utan på typ en barstol, ni vet en sån man kan köpa i plast som knappt har nått ryggstöd. Efter ett tag kom det in ett stor killgäng och satte sig vid några andra stolar. Dom bara satt där och snackade och somnade tillslut i en enda hög :P
Sedan var det dags att sköjla ut färgen...Han satte mig framför ett piano och lutade mig bakåt, började spela och då kom det fram vatten mellan tangenterna (sköljning och massage på samma mystiska sätt). Jag tittade på klockan - 9 - hur lång tid skulle det här ta??

Han tar plötsligt upp saxen och klipper av typ 1,5 dm i mitt axellånga hår. "Vad gör du!!!!" skriker jag!!! "du kan inte ta så mycket". "oj, har du nyligen klippt dig?" frågar han och försäkrar mig om att han vet vad han gör och försöker först nu förklara hur det skulle se ut. Han lägger i massa ny färg i håret.

En stor familj kommer in men vill inte klippa sig själva, utan sina husdjur. Vi tittar ut och ser två stora jätteäckliga fåglar med fötter. Som små strutsar, men mycket snabbare och äckligare (jag är rädd för alla slags fåglar). "Nej!!! du kan inte ta in dom jag har fågelfobi"  ropar jag! Så dom fick stå ute medan jag blev färdig, familjen skulle han bjuda på middag. Han började duka fram....klockan närmade sig halv 11 och jag insåg att jag skulle vara hemma väldigt sent och att färgen borde vara färdig! "Hallå, det börjar brännas i hårbotten" sa jag till honom.
"Nej, inte än" sa frisören. Så då gick jag fram till pianot och försökte själv. Frisören tittade på mig och sedan på klockan..."Oj! Du har rätt vi måste skynda oss". Men jag hade förstört pianot med mina försök. Vi sprang och letade upp en vask där vi lyckades skölja ur håret....

Sedan gled den här drömmen in på något helt annat som jag bara minns vagt.. Tror det var så att jag vaknade till här när Richard gick till jobbet!

Jaja, knäppt var det i alla fall :;)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Anonym

haha! Vilken knäpp dröm!

2009-02-19 | 15:59:59
beccsbox

Sjuk dröm! :O



Vilken länk var det som inte funkade!? studiofyra.tk eller någon annan? (a) Vet inte om jag tolkade de rätt .. ;) Hehe, men är du hemma imorgon runt kvart i ett och har en dator. Gå in på www.studiofyra.tk :D

Tack så mycket gumman!! Hur mår du?? Har du blivit friskare???

2009-02-19 | 22:10:28
http://beccsbox.blogg.se/
Heidi

Gu vilken knäpp dröm! Att du minns så detaljerat! =)

2009-02-20 | 08:56:57
http://livetenligtheidi.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!