Melodifestivalen 2008

Tänkte göra ett inlägg om melodifestivalen och börjar med att säga grattis till Sibel och Nordman och konstaterar att 4 bidrag gick vidare från deltävling 4 vilket väl antingen säger att den var överlägset bäst ("dödens grupp" osv) eller att vi röstar på det vi senast hörde!! Tänkte säga lite vad jag tycker om alla låtar (nummer är deras startordning på lördag)

1. Hero - Charlotte Perelli
Ett barn på förskolan där jag gjorde VFU:n ska ha sagt att hon hejade på Bratz:en, vilka är det? Charlotte Perelli såklart! och visst ser hon lite ut som de pinnsmala dockorna med jätteögon. Men låten är bra tycker jag, den har det klassiska eurovision/melodifestival soundet som jag gillar och jag tycker refrängen blir bättre för varje gång jag hör den! Den är medryckande!

2.  That is were I'll go - Sibel
De åren Sibel var med i Idol var hon min stora favorit, hennes röst fick mig att rysa - och hon är fortfarande bra, men har tyvärr en låt som är lite svag och kanske till och med lite menlös? Men jag tycker hon gör ett väldigt bra jobb!

3. Just a minute - Rongedal
Jag såg inte när denna var med, men jag har - bara av att hört den - svårt för låten. Visst är den lite häftig med drag från Mika och Scissor sisters men jag stör mig så på vissa detaljer i låten, tycker den är lite tjatig och den är helt enkelt inte en av mina favoriter!!

4. Hur svårt kan de va? - Linda Bengtzing
Schlagernörd som jag är kan jag ju inte annat än tycka om den här låten!! Det är en glad låt med fart i sig som innehåller det en bra melodifestivallåt ska innehålla - tonartshöjning och allt :D

5. I love Europe - Christer Sjögren
Jag är mållös och jag spyr!! Kommentarer är överflödiga!! En fråga - hur tänkte ni?? 

6. Thank you - Amy Diamond
Många trodde nog när Amy slog igenom för några år sedan, hur många är det nu?? Att det bara skulle hålla en låt och att hennes röst inte skulle hålla när hon blev äldre - men hon håller fortfarande och var mycket bra i så ska det låta - men denna låten är inte så stark. Den är inte dålig, men inte heller så bra - medel, och kommer förmodligen sluta där också - i mitten!

7. Empty Room - Sanna Nielsen
Förra året var Sanna Nielsens låt "vågar du, vågar jag" en av mina absoluta favoritlåtar och återigen kommer hon med en låt jag tycker är väldigt bra!! Och denna har såå mycket känsla och känns inte alls så menlös som den balladen Sibel sjunger!  

8. I Lågornas sken - Nordman
Jag är svag för speciella instrument - som till exempel nyckelharpa. Jag tycker det är häftigt! Precis som scenografin till låten! Refrängen i denna låten är bra!! Men tyvärr tycker jag verserna drar ner låtens helhelt. Men den platsar i finalen!

9. Upp och Hoppa - Frida feat. Headlines
"Är du redo för en svängom?"... När denna gick vidare förstod jag ingenting - men ju mer jag lyssnar låten desto mer hör jag hur härlig den faktiskt är!! Men hur mycket jag än tycker om den tycker jag inte det är en låt som ska vinna melodifestivalen!

10. Lay your love on me - BWO
Kanske min favorit i hela finalstartfältet. BWO gör alltid bra låtar och detta är inte ett undantag även om den inte är så bra som deras allra bästa! Har nynnat på denna låten länge nu och jag hoppas det går bra för den på lördag!! Som jag skrev om Sibel tidigare - var hon min favorit i idol och här har vi min stora favorit i femmans musiktävling Popstar Martin Rolinski och faktiskt den ända i ett sådant program jag har röstat på :D

Så vilka hejar jag då på?? Svår fråga som jag inte har något riktigt svar på och jag tror det kan ändra sig mycket innan lördag men just nu är mina favoriter, låtarna: 1, 4, 7, 10



Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!