What doesn't kill you makes you stronger....ha?

Vi har väl alla hört det....what doesn't kill you makes you stronger och jag har under alla mina 20 snart 21 år i livet varit helt beredd på att skriva under på att så är det .... jag säger det en gång till what doesn't kill you makes you stronger! Men herregud den som kom på det där har ju aldrig varit förkyld! Jag är förkyld, jag dör inte men jag känner mig inte särskilt mycket stronger för det, och jag tvivlar på att jag kommer känna mig stronger than before när det är över! Ja här hade jag tänkt skriva massa exempel på hur det här inte stämmer men jag orkar inte, men eftersom skrivandet inte kills me kanske jag är stronger efterråt?

Köpte nya träning/mys/mjukis byxor på mellandagsrean och guuuudars skymning, de måste vara det bästa som har hänt mig sedan text-tv....Har det inte hänt någonting bättre än så för dig kanske ni tänker nu!! Jo! Det var jättekul när mina favoritlag och idrottsmän har vunnit guld och jag har träffat många underbara människor, jag har fått internet, flyttat till en fantastisk stad, mobiltelefonen, freestyle --> mp3 --> walkman i telefonen, digitalkamera...Men alla dessa saker har inte bara underbara fördelar utan de har också nackdelar, någonting som mina nya byxor och text-tv saknar! (att dom har vunnit guld har väl inte dirket några nackdelar men det påverkade mig inte på samma vardagliga sätt som alla andra saker!)... träffat underbara människor  - vilka har gjort mig både lycklig och stundtals olycklig(här kan jag dock hålla med  min rubrik!) internet - visst jättebra, men man sitter ju där förjämnan...kanske skulle gå ut och berätta för varandra vad man har gjort! eller snacka in real life istället för msn! :P flyttat till en underbar stad - men lämnat många och mycket jag saknar och ibland blir det lite ensamt, mobiltelefonen - hm...ja det är faktiskt dyrt och hur kul är det när någon sitter och smsar heeeela tiden? musik i öronen - uttjatade låtar och ont i öronen (typ förstadium till tinnitus eller nått), digitalkamera - det blir inte spännande när korten trillar ner i brevlådan för man har ju redan sett alla 1000 gånger! (Men det är det ju värt)...

Men som sagt mina mjukisbyxor och text-tv har inga nackdelar de är ultimata!!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Elisabeth

text - tv skymmer det som är bakom!

2008-01-09 | 14:10:01
jenny

nej då!inte när man bestämmer helt själv:P

2008-01-09 | 14:58:18
http://yeahnysliv.blogg.se
Heidi

Stackars du som är sjuk! Du har ju väldigt rätt i att det finns mycket nackdelar med alla fördelar... eller hur det blir. Man börjar nog bli lite bortskämd av alla prylar och skit oxå. Mm... känner mig lite flumflum men va fan. =) Nu har jag ju skrivit nåt i alla fall!!

2008-01-09 | 18:06:23
http://livetenligtheidi.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!