Intressanta diskussioner

Hade en intressant diskussion i skolan för ett tag sedan. Kom att tänka på den igen när jag såg lite på Supernanny. Vi har även diskuterat om detta med skamvrå och det hon kallar "naughty bench", visst finns det likheter ?? Men denna handlade om huruvida man ska säga till barn att be om förlåtelse! Ett barn slår till ett annat och man som vuxen/lärare kommer fram och säger "Nu säger du förlåt!"... Det leder väl till att barnet säger förlåt för min skull? För att jag bad honom om det? Och för att han/hon vet att om det är sagt är det glömt sedan, INTE för att barnet verkligen menar det! Förlåt blir också missbrukat, då det används på det sättet! Då barnet inte förstår den riktiga innebörden utan ser det som ett sätt att komma undan och som gör att han/hon kan göra samma sak om och om igen, det spelar väl ingen roll? så länge man säger förlåt?!

Dagen startade med en jogging/promenad...Det var menat att vara en promenad men jag kan inte gå snabbt utan att börja jogga så det blev nått mellanting! 1 timme var jag ute och promenerade bl.a. längs nissan....
Efter det skulle jag se hur lång tid det tog att cykla till mitt blivande jobb(?) Cykeln körde dock fel (cykelns fel inte mitt!) vilket gjorde att det tog ca. 50 minuter dit men sedan bara 25 minuter hem, så hm...var i alla fall en rejäl cykeltur så nu har jag ont....där man brukar ha ont efter att ha suttit länge på en cykel!

Se gärna mina bilder  ♥
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!