Böcker om vänskap efterlyses!!

Rastlös...ja det är mitt tillstånd just nu...visst det finns disk så det räcker och blir över och visst skulle kanske golvet behöva dammsugas, men jag orkar inte inte nu! Jag vill bara ha någonting roligt att göra men jag kommer inte på nått....har gått igenom alla saker på tradera, julklapparna är inslagna, mest tid har jag dock lagt till att leta skönlitteratur till mitt tematiska arbete som ska handla om vänskap - att hitta böcker om alla möjliga sorters vänskap som ska passa åldern, typ årskurs 1-3, överflödigt finns det om vänskap mellan tjej och kille - men nästan alla om dom handlar om lite deckare! Men jag har ändå fått ihop en ganska bra blandning, det jag skulle vilja ha är vänskapen mellan barn och vuxen (typ kan du vissla Johanna)...Är det någon som har nått tips på nån barnbok om vänskap?? Inte bara det jag skrev om barn - vuxen utan all möjlig vänskap så är jag tacksam!!

Jag vet inte vad som håller på att hända med halmstad, det är knappt så man vågar sig utanför dörren längre, bråk, knivslagsmål, skottlossning och brända bilar på typ en dag! Pust...kan inte folk bara kramas : D

Imorron ska jag och Ida och övriga som vill komma baka lussekatter och dricka glögg och sedan gå till kåren för lussevaka...Ida frågade om jag ville jobba där imorron istället men vi bestämde att inte göra det men mitt nyårslöfte för 2008 är att jobba minst 1 gång på kåren under vårterminen : P

På fredag åker Ida till Thailand - skönt för henne...kommer sakna dig dock Ida! Bada och sola och njut lite för mig också!!

Detta blir ett långt inlägg och jag är 100% medveten om att minst 20% av läsarna inte har kommit så här långt men jag kan fortsätta en bit till!
Det var nytt Combat pass idag...det var väldigt roligt...I början var jag väldigt anti, det var mycket sparkar någonting mitt vänstra knä strejkar mot och inte så jätteskoj, men sen i mitten och frammåt var det riktigt tufft och kul faktiskt!!  Det är ny aerobic korreografi också, som jag var på igår och den är rolig men Gosh! vad svårt ett av stegen var, får nog träna lite hemma så jag inte makes a fool of my self nästa vecka igen : / På tal om träningen så är jag så trött när jag läser om folk som ska träna och gå ner i vikt, det är framför allt det sistnämnda jag är trött på - GÅ NER I VIKT! herregud, på de två åren jag har tränat på sats har jag knappt gått ner någonting i vikt, vad jag däremot har gjort är att jag har tappat typ 10 cm runt magen...Att muskler väger mer än fett vet väl varenda människa nu för tiden men ändå ska dom hålla på...Ja detta börjar utveckla sig till en kortare roman!!

Jaja jag får väl sluta nu då! Ha det gött!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


ida

Jag kommer sakna dig med!!!!
men jag ska sola och bada och dricka Pina Colada för dig med!!

2007-12-12 | 08:41:35
http://smastadsflikka.blogg.se
Elisabeth

Bra ide det där med "kan du vissla johanna" :) Ska du visa den? See ya soooooon! :)

2007-12-12 | 09:45:11
jenny

förmodligen ska jag det ja :) det va mammas idé : D

Det tycker jag ida! Då ska jag krama tomten från dig och kolla på Kalle med dina ögon : )

2007-12-12 | 12:19:34
http://yeahnysliv.blogg.se
sandra e

Hehe, jag gillar inte heller sparkarna på combat, kan inte ta i riktigt... Hm, nja vissa är extrema med sin träning o vikt...men vad coolt att du tappat så mkt! OM du VILL gå ner i vikt, så ät nyttigare=) och färre kcal varje dag...men orka hålla på lixom. träning är superkul!

2007-12-12 | 15:24:27
http://Zandros.blogg.se
Heidi

Asså fatta va jobbig du e me allt ditt snack om träning och maskiner hit och träninsgvärk dit... Och tentor och kårar och ja vete fan allt va de e... hehe.. snacka svenska för fan!!! =) Själv JOBBAR jag dygnet runt med att sticka folk i armarna med sylvassa nålar, jag har gått upp 20 kilo på tre år och tycker jag är skitduktig när jag tar en promenad på 3 km!!! Tror du man får prestationsångest när man läser dina inlägg då eller?? För JAAA jag läser ALLA dina inlägg, gumman och får bara mer och mer ångest... suck... (Jag läser även de långa, så du vet...) Nä, nu ska jag sova. Ska vara mindre bitter när jag vaknar imorgon (04.50 - ska till JOBBET!!! Å sticka folk i armen du vet... hehe)

2007-12-12 | 22:01:14
http://livetenligtheidi.blogg.se
jenny

okej förlåt jag ska inte tjata så mycket om språket du inte förstår :P Men Heidi jag förstår inte ditt språk heller ; )
Sandra jag vet det där om kalorier men som sagt, suck va tråkigt!! Jag äter det jag tycker är gott, punkt slut, så får andra tjafsa om kalorier och kilon!!

2007-12-13 | 02:13:47
http://yeahnysliv.blogg.se
Josefine

Bra inställning till mat & träning du har :) Jag kör på ungefär samma stil, fast det jag tycker är gott är oftast onyttigt och jag tränar inte regelbundet. Men å andra sidan äger jag ingen våg ;)

2007-12-13 | 09:23:48
ida

Till din mamma nu jenny! jag ska bada i sjö(r)n och dricka isbjörn för dig med! hahaahahaha.. sämsta rimmet genom tiderna!

2007-12-13 | 11:30:35
http://smastadsflikka.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!