RET, RET, RET

Skriva RET, skriva RET, skriva RET...jag vill bli klar snart så jag har den gjord! Den ska bara vara på tre sidor men det är det som är problemet! Det är väldigt svårt att begränsa sig till en sida per fråga!Vi ska ha tre frågor som vi själva ska hitta på och som ska täcka hela kursen Estetiska läroprocesser mina frågor: Vad tillför estetiken pedagogiken som den traditionella undervisningen saknar? Är lek en form av estetik eller var går gränsen? och den sista har inte fått ett riktigt namn än men under arbetets gång har den fått heta Hur bör man arbeta med estetik i skolan? (alt. Vad är skillnaden mellan svag och stark estetik?) Det lutar åt att jag använder mig av min alt. fråga=)



Ensam hemma idag, det är skönt när man ska plugga, hade kunnat åka hem till Halmstad men det blir en dag till här så åker jag imorgon istället!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Mästaren och Margarinet

Estetiken tillför en massa. Framför allt använder man flera dimensioner av sin kapacitet för att skapa något estetiskt. Händerna och hjärnan arbetar i svårare koordinativa system än när man enbart lyssnar eller skriver en text som i den vanliga undervisningen.

Framför mer skapande verksamhet i skolan!

2007-04-24 | 14:58:36
http://mastarenomargarinet.blogg.se
Fia

va bra frågor du har....jag kommer ju garanterat få göra om mitt...har en fråga om svag och stark estetik också. Nu ska jag fortsätta skriva! Lycka till vi ses på fredag!

2007-04-24 | 18:37:36
http://fiffigfia.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!